Joga w ciąży

Joga w ciąży

Celem praktyki jogi podczas ciąży jest przygotowanie się do łatwiejszego, łagodniejszego i sprawniejszego porodu. Praktyka ma pozytywny wpływ na dobre samopoczucie przyszłej mamy, jest zawsze podyktowana wielkim strumieniem troski i miłości do nienarodzonego maleństwa.

Poprzez regularną praktykę wpłyniecie na swoją zewnętrzną i wewnętrzną transformację. Wykonywanie odpowiednich asan (pozycji jogowych) podczas ciąży wzmacnia i uelastycznia mięśnie i ścięgna – ciało stanie się silne, bardziej elastyczne i otwarte, co sprawi, że poród będzie szybszy i łatwiejszy. Techniki kontroli prawidłowego oddechu instynktownie wykorzystacie podczas porodu, a technik relaksacji, które działają wyciszająco na emocje – złagodzą stany lękowe i niepokój, a także wyciszają umysł., naukę odpowiedniego oddechu i świadomość własnego ciała.

Cel: Rozluźnienie i relaksacja ciała przy bardzo niskim stopniu intensywności

Intensywność:

Dla kogo?

Dla kobiet praktykujących jogę przed ciążą,  kobiety nie praktykujące jogi przed ciążą zapraszamy od 14 tyg ciąży, dla kobiet z bólami pleców, dla kobiet chcących przygotować się do aktywnego porodu, dla kobiet poszukujących rozluźnienia i wyciszenia

Częstotliwość: 1 raz w tygodniu

Wykorzystywane sprzęty do ćwiczeń: koce, klocki, wałki, paski

Ważne!

Na pierwsze zajęcia należy dostarczyć ZAŚWIADCZENIE OD LEKARZA (kliknij w strzałkę, aby je pobrać).  Do zajęć można przystąpić w dowolnym momencie, od 12 tygodnia ciąży.

Korzyści

Otwieramy i poszerzamy obręcz miednicy

Uelastyczniamy pracę stawów, ścięgien i powięzi w rejonie miednicy

Uelastyczniamy i umiejętnie relaksujemy mięśni dna miednicy i wnętrza ud

Wzmacniamy i uelastyczniamy mięśni nóg i mięśnie pleców

Uczymy się prawidłowego oddychania podczas poszczególnych faz porodu

Odciążamy kręgosłup redukując bóle pleców​

Odciążamy nogi i zapobiegamy ich obrzękom i żylakom

Poprawiamy pracę układu krążeniowego i trawiennego (zapobiegamy wzdęciom i zgadze)

Zwiększamy stabilność i równowagę ciała

Przewiń do góry